Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKnott, Linda; Asselin, Susan B.
TitelTransition Competencies: Perception of Secondary Special Education Teachers.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 22 (1999) 1, S.55-65Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDelivery Systems; Education Work Relationship; Knowledge Level; Mild Disabilities; Needs Assessment; Secondary Education; Services; Special Education Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Competencies; Teacher Surveys; Transitional Programs; Virginia
AbstractThis study surveyed 214 secondary teachers of students with mild disabilities in Virginia concerning their perceptions of level of knowledge, involvement and importance of transition planning, and service-delivery activities. Findings suggest that teachers have gaps in knowledge and involvement in transition planning and service delivery. Recommendations for meeting these needs are offered. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: